Prvý štvrťrok v O2 priniesol ďalší rast zákazníkov

12. 5. 2019 ~ Škovranko V. ~ nezaradené späť na články

- O2 v úvode roka s takmer 2,048 mil. aktívnymi zákazníkmi - Výnosy v 1. štvrťroku medziročne rástli o 3% a dosiahli 71 mil. eur - 4G LTE sieť bola koncom marca dostupná už pre 96,4% ľudí na Slovensku


 

O2 zaznamenalo medziročný nárast zákazníckej bázy o 5%, keď k 31. marcu 2019 evidovalo celkovo takmer 2,048 mil. SIM kariet. Výnosy operátora v úvodných troch mesiacoch medziročne vzrástli o 3% na 71 mil. eur. Jednou z najrastovejších zložiek sú dátové výnosy, ktoré sa oproti porovnateľnému obdobiu minulého roka zvýšili o takmer 31%. Zisk pred úrokmi a zdanením (EBITDA) medziročne stúpol o 13% na takmer 28 mil. eur.

 

„Prvé tri mesiace roka 2019 boli z nášho pohľadu významným obdobím v živote firmy. Už vo februári sme ohlásili vstup do nového segmentu, na ktorý sa chceme v najbližšom období intenzívnejšie zamerať. Nová legislatíva v elektronickej evidencii tržieb pre podnikateľov, ktorej výsledkom je pripájanie pokladní do online prostredia, predstavuje pre nás nielen príležitosť priniesť riešenie pripojenia na internet pre firemných zákazníkov, ale aj poskytnúť ucelené riešenie O2 eKasa pre malé a stredné prevádzky. Pokračovanie výstavby vlastnej 4G LTE siete sa prejavilo ďalším rozšírením signálu rýchleho 4G internetu, ktorý sme už koncom marca sprístupnili pre vyše 96,4% ľudí na Slovensku. Významným míľnikom bolo aj zavŕšenie dlhodobého procesu prechodu na nový moderný interný informačný systém. Pre zákazníkov táto zmena prináša zvýšenie komfortu naprieč predajnými kanálmi a nám umožní významne skrátiť procesy a flexibilnejšie reagovať na potreby zákazníkov,“ uviedol Peter Gažík, generálny riaditeľ O2.

 

Prehľad prevádzkových ukazovateľov
Zákaznícka báza sa oproti porovnateľnému obdobiu vlaňajška zvýšila o 5% na takmer 2,048 mil. Výrazne rástol počet zákazníkov platiacich na základe faktúry, ktorých podiel na celkovej zákazníckej báze vzrástol na vyše 63%. Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) dosiahol v úvode roka 10 eur. 

 

Dôležité vybrané ukazovatele

Q1 2019

Q1 2018

Zmena

Výnosy (v mil. eur)

71

69,2

3%

EBITDA (v mil. eur)

27,9

24,8

13%

Zákazníci celkom (v tis.)

2048

1944

5%

Podiel zákazníkov fakturovaných služieb (v %)

63,3

59,8

3,5 p.b.

 

 

 

 

 

 

 

Prehľad udalostí v prvom štvrťroku 2019
O2 si udržalo dlhodobú pozíciu lídra v zákazníckej skúsenosti, keď už po desiatykrát za sebou zvíťazilo v januári tohto roka v nezávislej ankete „TECHBOX roka 2018“, v ktorej čitatelia hlasujú aj v kategórii najlepší operátor na Slovensku za predchádzajúci rok.
O2 v čase valentínskeho týždňa pridávalo zákazníkom, ktorí si zobrali k Zlatému alebo Platinovému O2 Paušálu smartfón Huawei P20 Lite aj druhý smartfón ako darček. Navyše zákazník získal aj zľavu na ďalší z O2 paušálov alebo O2 Dáta vo výške 5 eur mesačne.

 

O2 vo februári ohlásilo vstup na trh elektronických registračných pokladníc. Systém O2 eKasy je založený na skúsenostiach z Českej republiky a rovnako aj Chorvátska. Okrem kompletného riešenia pokladne, POS terminálu a tlačiarne   operátor poskytne samozrejme aj automatické pripojenie na dátovú sieť. Mesačná platba za O2 eKasu je 25 eur, v čom je zarátaná splátka zariadenia a celková služba eKasy (licencia za softvér, chránené úložisko, aktualizácie, technická podpora a pripojenie zariadenia). 

 

O2 v marci aktualizovalo svoje systémy, ktorých výsledkom je napríklad aj rýchlejšia obsluha zákazníkov na predajniach. Týmto krokom O2 zavŕšilo proces úplného prechodu na inovatívny systém asistovanej samoobsluhy.

 

Koncom marca 2019 pokrývalo O2 sieťou 4G LTE už 96,42% ľudí na Slovensku. Vlastná 2G sieť bola dostupná už pre vyše 99,4% ľudí.



Najčítanejšie

Komentáre:

Nový komentár