O2 v roku 2018 rástli výnosy, zákazníci aj 4G pokrytie

1. 2. 2019 ~ Škovranko V. ~ späť na články

* O2 v závere roka s 2,028 mil. aktívnymi zákazníkmi * Výnosy medziročne rástli o 7,6% a dosiahli 290 mil. eur * 4G LTE sieť bola dostupná už pre 96% ľudí na Slovensku

 

O2 v minulom roku prekročilo hranicu 2 miliónov zákazníkov, pričom k 31. decembru evidoval operátor vyše 2,028 mil. SIM kariet. Výnosy operátora vlani medziročne vzrástli o 7,6% na vyše 290 mil. eur. Jednou z najrastovejších zložiek sú dátové výnosy, ktoré sa medziročne zvýšili o takmer 17%. Zisk pred úrokmi a zdanením (EBITDA) medziročne stúpol o takmer 11% na vyše 104 mil. eur.

 

„V O2 sme v minulom roku dosiahli viacero významných míľnikov, ktoré po vyše 11 rokoch fungovania na trhu posúvajú našu spoločnosť významne dopredu. Tým najdôležitejším bola pre nás dôvera zákazníkov, ktorá sa odzrkadlila v ďalšom raste aktívnej bázy, čo malo za následok jesenné prekročenie hranice 2 miliónov zákazníkov. Rovnako dôležité pre nás bolo, že aj vlani sme boli na špičke v budovaní 4G siete, ktorá ku koncu roka pokrývala 96% obyvateľov Slovenska. Rok 2018 bol však v našej spoločnosti aj rokom dát vďaka zvyšovaniu objemov dát v našich paušáloch, či dátam zadarmo a naši zákazníci si ich mohli naozaj bohato užiť,“ uviedol Peter Gažík, generálny riaditeľ O2 Slovakia.

 

Prehľad prevádzkových ukazovateľov
Zákaznícka báza sa oproti porovnateľnému obdobiu vlaňajška zvýšila o 4,7% na 2,028 mil. Výrazne rástol počet zákazníkov platiacich na základe faktúry, ktorých podiel na celkovej zákazníckej báze vzrástol na takmer 63%. Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) dosiahol za celý vlaňajší rok výšku 10 eur. 

 

Dôležité vybrané ukazovatele

2018

2017

Zmena

Výnosy (v mil. eur)

290,3

269,7

7,6%

EBITDA (v mil. eur)

104,2

93,9

10,9%

Zákazníci celkom (v tis.)

2028

1937

4,7%

Podiel zákazníkov fakturovaných služieb (v %)

62,6

58,9

3,7 p.b.

 


Prehľad udalostí v roku 2018

O2 vo februári 2018 pridalo do portfólia služby Internet na doma ďalšiu tarifu, ktorá je dostupná aj pre zákazníkov v pokrytí 4G siete. Rovnako ako ostatné tarify Internetu na doma, ani táto zákazníka neobmedzuje v objeme dát.

O2 vo februári prinieslo pre svojich zákazníkov aj novú službu výhodnejších volaní a dátovania pod názvom O2 Svetový roaming, ktorá platí v 28 krajinách mimo EÚ. Zákazníci tak môžu volať za 0,5 eur za odchádzajúcu a 0,5 eur za prichádzajúcu minútu volania a rovnako využiť až 50 MB dát v cene 5 eur.

Koncom apríla otvorilo O2 v spolupráci s Matejom Tóthom už 2. ročník Športovej akadémie Mateja Tótha. O2 sa stalo generálnym partnerom akadémií a v rámci platformy Dobrá vec  umožnilo vznik  Športových akadémií na ďalších 40 základných školách,  a to na celý školský rok zadarmo. Cieľom Akadémií je naučiť deti správne a s radosťou športovať, a to na základe vlastnej prepracovanej metodiky.

Počas mesiacov máj až jún si mohli všetci zákazníci O2 overiť, že nová 4G sieť od O2 je dostupná, rýchla a spoľahlivá s bezplatným aktivovaním bonusových dát s objemom 5 GB. Noví zákazníci ich mohli získať rovno počas aktivácie SIM karty.

Grantový program Férovej nadácie O2 za rok 2018 spoznal v júli svojich víťazov. Finančná podpora v celkovej výške 128 000 EUR bola vlani rozdelená až medzi 18 ambicióznych projektov, ktorých cieľom je priniesť pozitívnu zmenu. Tretí ročník grantovej výzvy Férovej nadácie O2 vyzýval na prihlásenie práve projekty, ktoré si za cieľ kládli pozitívnu zmenu pod headlinom „Ak chceš niečo zmeniť, začni s nami“.

Zákazníci  Zlatého a Platinového O2 Paušálu si od septembra 2018 poriadne prilepšili. O2 automaticky všetkým existujúcim a novým zákazníkom týchto paušálov zvýšilo množstvo dát až na päťnásobok pôvodného objemu. To všetko pri nezmenenej cene oboch programov, číže zákazníci oboch paušálov tak po novom budú mať k dispozícii neobmedzené volania a SMS v EÚ, objem dát 10 resp. 25 GB a atraktívny bonus na zariadenie k tomu až do výšky 312 eur. V prípade, že bonus zákazníci nevyužijú, získajú navyše ďalších 5 GB dát v oboch programoch.

Prvé nové iPhony si zákazníci na Slovensku mohli kúpiť len v O2, ktoré pre fanúšikov značky zrealizovalo polnočný predaj. O2 má v ponuke všetky varianty modelov iPhone Xs a iPhone Xs Max vo všetkých farbách. Zákazníci O2 Paušálov si mohli ich cenu znížiť o atraktívny bonus až do výšky 312 eur.

Od konca septembra môžu zákazníci O2 platiť za nákup v App Store, Apple Music, iTunes či iBooks  priamo zo svojho mobilného konta. Služba bola sprístupnená automaticky pre všetkých zákazníkov operátora, či už s kreditom alebo platbou na faktúru. Takýto spôsob platby je rýchly a bezpečný, pričom pri ňom nie je nutné použiť kreditnú kartu.

O2 dosiahlo ďalší významný míľnik vo svojej vyše 11-ročnej histórii. Už v prvej polovici septembra prekročil mobilný operátor dvojmiliónovú hranicu zákazníkov. Aktívnym dvojmilióntym zákazníkom O2 sa stal majiteľ už vynoveného Zlatého O2 Paušálu.

O2 si opäť po roku pripomenulo odkaz Dňa boja za slobodu a demokraciu netradičnou kampaňou, v ktorej ďakovalo hrdinom spod tribún, teda tým, ktorí mali odvahu vyjsť do ulíc a postaviť sa na námestia v roku 1989. K verejnému poďakovaniu sa pridalo aj takmer 30 ďalších subjektov.

Koncom roka 2018 pokrývalo O2 sieťou 4G LTE už 96% ľudí na Slovensku. Vlastná 2G sieť bola dostupná už pre vyše 99,3% ľudí.

O2 si udržalo dlhodobú pozíciu lídra v zákazníckej skúsenosti, keď už po desiaty krát za sebou zvíťazilo v nezávislej ankete „TECHBOX roka 2018“, v ktorej čitatelia hlasujú aj v kategórii najlepší operátor na Slovensku za predchádzajúci rok.



Najčítanejšie

Komentáre:

Nový komentár